Korpligan

lördag 14 juni 2014

Dragkamp och rörhönor


Jag ligger lite efter i genomgång och behandling av bilder. Kanske är jag ursäktad av att det kamerahuset som jag använder mest med god marginal passerat 50 000 exponeringar på 1,5 år.
Mest är det fågelbilder men även bilder från ett mer socialt ”event”  som ligger och väntar på genomgång och behandling. Bilden nedan kan kanske illustrera dragkampen mellan vad som ska göras först.

 
 
Jag har haft nöjet att fotografera rörhönor vid ett par tillfällen den senaste tiden.  Ofta krävs det gömsle vid fågelfotografering för att kunna komma nära och inte störa fåglarna. Som jag skrivit någon gång tidigare så är fåglar individer som kan bete sig lite olika. Det ”normala” hade kanske varit att rörhönorna hade undvikit undertecknad vilket hade varit lätt. Så var inte fallet här utan rörhönorna struntade fullständigt i vad fotografen på stranden sysslade med.
Lars 



Kolla fötterna!

 
 
 

2 kommentarer:

Gummans Trädgård sa...

Underbara bilder.
Vi njuter av dem både Rune o jag.
Amo.

Unknown sa...


Hej! Tack för det. Ha det bra och hälsa Rune.
/Lars